Monday, February 1, 2010

Indahnya Dunia Bersama Bisnes MLM...

Salam dan selamat sejahtera.

Bertemu kembali setelah agak lama menyepi. Bukan apa hanya mengambil sedikit dari masa yang ada untuk menilai diri, arah tuju, komitmen dan semangat juang agar terus menerus segar dan membara. Sesungguhnya perjuangan ini penuh dengan dugaan dan cabaran. Yang paling menakutkan ialah kita terkeluar dari medan perjuangan dan ketika itu ajal menjemput kita. Mohon perlindungan dari Allah. Ya Allah matikan aku ketika tetap berada dalam medan perjuangan untuk meninggikan agamaMu.

Medan dakwah amat luas. Apabila saya memilih untuk berjuang dalam bidang keusahawanan dan perniagaan bermakna saya mesti sanggup mengambil risiko dan berani menongkah arus. Hal ini kerana dalam bidang ini terlalu banyak ujian dan cabaran. Usahawan jujur...itulah yang aku rindui.

Kuliah untuk Asas Keusahawanan terus berlalu dan kini dah masuk minggu ke 6. Banyak perkara yang saya sendiri pelajari walaupun saya yang mengendalikan kursus itu. Pada hari Rabu ini (3 Feb 2010) saya bersama pelajar membuat lawatan ke Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) Cawangan Selangor di Shah Alam untuk mendapatkan penjelasan langsung dari pegawai SSM kaedah penubuhan perniagaan dan peraturan2 yang berkaitan dengannya. Mudah-mudahan semuanya berjalan dengan baik.

Bersama ini saya paparkan sebuah klip video untuk tatapan anda semua. Selamat menonton dan semoga anda memperoleh sedikit info motivasi. Sekian

No comments:

Post a Comment